Domowe pesto z bazylii z makaronem - Zdrowy styl życia Stylowo i Zdrowo
bazyliowe pesto

Domowe pesto z bazylii z makaronem

pesto z bazylii
Pesto z bazylii to moje odkrycie tego miesiąca. Jest mega mega smaczne, szybkie w przygotowaniu i przede wszystkim zdrowe! Przy okazji przygotowywania pesto zupełnie przypadkiem zrobiłam do tego cudowny sok 🙂 Koniecznie zrób ten zestaw na najbliższy obiad.

Pesto z bazylii

B41 W78 T44 – 2 porcje
Składniki:
  • pęczek bazylii
  • 25 ml oliwy z oliwek
  • 25 g migdałów
  • 20 g parmezanu
  • ząbek czosnku
    30g naturalny izolat białka
  • szczypta suszonego jalapenio (zielone)
  • pieprz, sól
  • woda
  • 100 g makaronu durum
Przygotowanie bazylii – mycie i pozbywanie się pestycydów: przez 5 minut moczymy bazylię w wodzie z dodatkiem octu jabłkowego (0,5 łyżki stołowa na 2l) i następnie przez kolejne 5 minut moczymy ją w wodzie z dodatkiem 2 łyżek sody kuchennej. Na koniec płuczemy w czystej wodzie i gotowe.
Przyrządzenie pesto:
  • Migdały i czosnek rozdrobnij w malakserze
  • Następie dodaj bazylię, oliwę z oliwek, jalapenio, pieprz, sól i blenduj do uzyskania gładkiej masy.
  • Parmezan zetrzyj na tartce o drobnych oczkach, część parmezanu dodaj do pesto, a część zostaw do posypania na wierzch potrawy.
  • Pesto przechowuj max. 2 dni w lodówce.
  • Podawaj z makaronem i pomidorkami koktajlowymi.
składniki na pesto z bazyliiskładniki na pesto z bazylii
Bazyliowe pesto możesz zjeść:
  • makaronem warzywnym
  • makaronem i pomidorkami koktajlowymi
  • caprese
  • na kanapce jako dodatek
  • do jajecznicy
  • jako wypełnienie roladki drobiowej

___________________________________________________

Zobacz inne wpisy z działu: PRZEPISY. Ułóż pełnowartościowy i smaczny jadłospis z przepisów na blogu. Proponuję Ci:  

Korzystaj z moich przepisów, ciesz się zdrowiem i piękną sylwetką. W każdym przepisie masz podane BWT oraz ilość porcji jaka przypada na posiłek. Jadłospis bazowy ma 1520 kcal (4 posiłki), wystarczy że do drugiego lub trzeciego posiłku dodasz 180 kcal z owoców lub te przekąski poniżej 150 kcal – otrzymasz dietę ok. 1700 kcal. To wystarczająca ilość kalorii dla przeciętnej kobiety, mającej siedzący tryb życia i ćwiczącej nie więcej jak 2 razy w tym po 1 h. Możesz zwiększyć kaloryczność posiłków we własnym zakresie.

Zobacz: Jak ułożyć jadłospis z przepisów na blogu.

Komentarze (4)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Close
Zaloguj się
Close
Koszyk (0)

Brak produktów w koszyku. Brak produktów w koszyku.