Kurczak w sosie serowym - Zdrowy styl życia Stylowo i Zdrowo
bezglutenowy obiad kurczak w sosie serowym z pietruszką i czarnym sezamem

Kurczak w sosie serowym

Sprawdź jak szybko przygotować bezglutenowy obiad w formie aromatycznego kurczaka w sosie serowym z aromatyczną pietruszką i pieczarkami. UWAGA! W przepisie składnik spowalniający siwienie włosów. Przetestowane! Co więcej kurczak w sosie serowym jest bardzo szybkim i prostym daniem, a moja wersja ma tylko 20 g tłuszczu na porcję!

Kurczak w sosie serowym

B41 W82 T40 – 2 porcje

Składniki:

  • 100 g piersi z kurczaka
  • 65 g sera cheddar
  • 40 g śmietanki 30%
  • 90 g makaronu ryżowego
  • 3-4 pieczarki
  • czosnek przeciśnięty przez praskę
  • pęczek pietruszka
  • sól, pieprz
  • czarny sezam

Przygotowanie:

  1. Makaron ryżowy ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  2. Na posmarowanej olejem patelni podsmaż pokrojone piersi z kurczaka. Posól i popieprz.
  3. Zdejmij z patelni kurczaka, spryskaj patelnie oliwą i podsmaż czosnek oraz pokrojone w plastry pieczarki.
  4. Następnie dodaj śmietankę, przypraw solą, pieprzem i zagotuj.
  5. Dodaj na patelnię starty cheddar, a jak się rozpuści dodaj kurczaka oraz makaron i duś całość pod przykryciem kilka minut.
  6. Na końcu dodaj pietruszkę i czarny sezam.

Smacznego!

BONUS: Dlaczego czarny sezam spowalnia siwienie włosów?

Według tradycyjnej medycyny chińskiej, czarne nasiona sezamu skutecznie pozwalają pozbyć się problemu przedwczesnego siwienia włosów. Za tą cudowną właściwość mają odpowiadać polifenole – lignany, które zapobiegają niszczeniu witaminy E w organizmie oraz zapobiegają nadmiernemu tworzeniu się związków nadtlenkowych, które przyczyniają się do powstawania siwych włosów.

Nasiona czarnego sezamu posiadają również substancję o nazwie melanina, która zmniejsza wpływ stresu na organizm. Dlatego pigment ten skutecznie pochłania i usuwa radionuklidy z organizmu oraz jest jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy. Uważa się, że promują one aktywność melanocytów pod kątem wytwarzania melaniny. 

Ponadto czarny sezam jest bogaty w białko, żelazo, wapń, fosfor, magnez i miedź.

_______________________________________________________

Zobacz inne wpisy z działu: PRZEPISY. Ułóż pełnowartościowy i smaczny jadłospis z przepisów na blogu. Proponuję Ci:  

Chcesz wiedzieć jak ułożyć samodzielnie zdrową, pełnowartościową dietę? Wybierz mój Program Dieta Systemowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close

Zaloguj się

Close

Koszyk (0)

Koszyk jest pusty Brak produktów w koszyku