Zdrowa dieta i jadłospis 1600 kcal - Zdrowy styl życia Stylowo i Zdrowo
zdrowa-dieta-jadlospis

Zdrowa dieta i jadłospis 1600 kcal

Zdrowa dieta musi być oparta o zdrowy jadłospis! Mam dla Ciebie gotowy jadłospis na cały tydzień, ale także odpowiedź na powtarzające się pytanie – ile posiłków dziennie jeść? Co jeść na poszczególne posiłki, jaki powinien wyglądać posiłek potreningowy.

Zdrowa dieta – jadłospis

Ile posiłków dziennie jeść?

Wszystko zależy od Twojego stylu życia, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli chcesz schudnąć to musisz mieć ujemny bilans kaloryczny i hormony w normie, to naprawdę wystarczy. Jeśli chcesz rozpocząć odchodzanie, koniecznie sprawdź: Od czego zacząć odchudzanie?

Możesz jeść nawet 1 posiłek dziennie, bylebyś zapewniła w nim odpowiednią ilość kalorii, witamin, minerałów itp. To musi być pełnowartościowy, zdrowy posiłek. Nie jest to jednak ani zdrowe, ani mądre…

Można jeść 3 posiłki dziennie, jest to dobre przy niskim zapotrzebowaniu na energię. Co więcej jedząc 3 posiłki dziennie nie obciąża się tak organizmu ciągłym trawieniem! Należy jednak pamiętać, żeby jeść regularnie w podobnych porach dnia i odpowiednią ilość kalorii.

Ja jestem zwolenniczką 4 posiłków dziennie. To dla mnie najlepsze rozwiązanie. Będzie ono też dobre dla osób z dietą o kaloryczności od 1700 – 2500 kcal oraz osób trenujących codziennie lub 3-4 razy w tygodniu. Odpowiednio zbilansowana dieta pozwoli Ci cieszyć się każdym posiłkiem, bez uczucia głodu pomiędzy posiłkami.

Dla osób, które mają wysokie zapotrzebowanie kaloryczne lub mają problemy z podjadaniem i chcą schudnąć, 5 posiłków może być idealne. Wszystko zależy od preferencji i stylu życia. Rozpoczynając drogę z odchudzaniem, czy zdrowym odżywianiem dobrze jest zacząć od 5 posiłków: 3 dużych i 2 małych w formie przekąski.

Co jeść w ciągu dnia na poszczególne posiłki?

Zakładając, że jesteś zwolenniczką 4 posiłków dziennie (to według mnie optymalna ilość!), dobrze jest rozłożyć odpowiednio makroskładniki na wszystkie posiłki. Jeśli nie wiesz jak, pomoże Ci w tym ten wpis lub moja DIETA SYSTEMOWA 🙂

Co zjeść na śniadanie białkowo-tłuszczowe?

Rozpoczynając dzień śniadaniem białkowo-tłuszczowym rozkręcisz swój metabolizm. Taka opcja jest zdrowa, sycąca i nie powoduje skoków insuliny ani znużenia, jak wysoko węglowodanowe opcje.  Zdrowe śniadanie białkowo-tłuszczowe to idealny początek dnia.

Sprawdź: Jakie i kiedy jeść zdrowe śniadania?

W zakładce ŚNIADANIA znajdziesz moje propozycje na pyszne białkowo-tłuszczowe śniadania.

sniadaniabt

Co zjeść na II śniadanie?

Drugie śniadanie to idealny moment żeby zrobić sobie dobrze i zjeść coś pysznego, przede wszystkim na słodko. Stąd powstał pomysł na drugiego ebooka z pełnowartościowymi deserami bez cukru i bez glutenu! Takie pełnowartościowe desery, które można zjeść na drugie śniadanie bez wyrzutów sumienia znajdziesz na blogu w zakładce II ŚNIADANIE!

Węglowodany proste w formie świeżych owoców, koktajli, deserów owocowych i czekoladowych będą tutaj pasować najlepiej. Pierwsza połowa dnia to także dobry czas na przyjęcie suplementów witaminowych.

Pełnowartościowe desery bez cukru i bez glutenu

Co zjeść na obiad?

To nie powinno być 3-daniowe danie składające się z zupy, drugiego dania i deseru. Przejadanie się jest niezdrowe. Co więcej łączenie tego wszystkiego razem może mocno obciążyć Twój układ trawienny i skutkować zmęczeniem oraz sennością zaraz po spożyciu całego zestawu. Lepiej zjeść 2 małe obiady rozłożone w czasie, niż 1 bardzo duży. Zadbaj, żeby Twój obiad był pełnowartościowy, żeby znalazły się w nim zdrowe tłuszcze, białko i węglowodany złożone. Moje propozycje na obiady znajdziesz w zakładce OBIAD.

zdrowy obiad

Sprawdź także co jeść po treningu!

Co zjeść na kolację?

Kolacja powinna być lekka i usypiająca. Zjadając ją 1-2 godz. przed snem zapewnisz sobie spokojny, głęboki sen! W mojej kolacji nie ma białka, znajdują się w niej przede wszystkim węglowodany i trochę tłuszczu. Preferuje przede wszystkim kolacje wegetariańskie, w których jest dużo warzyw w formie pieczonej, gotowane i w formie zup krem. Uwielbiam kolację w takim wydaniu. Na moim blogu propozycje zdrowej kolacji znajdziesz w zakładce KOLACJA.

Sprawdź jak przemycić warzywa i owoce do diety niejadka!

Nie wiesz jak wziąć się za ułożenie zdrowego jadłospisu? Już nie musisz się tym martwić, bo zrobiłam to za Ciebie! Gotowy jadłospis do pobrania w pdf otrzymasz na maila, po zapisaniu się na mój newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close

Zaloguj się

Close

Koszyk (0)

Koszyk jest pusty Brak produktów w koszyku